Contactgegevens

Naam: El Ramla Hamra

Bezoekadres (alleen op afspraak) Penningweg 93 B, 1507 DG Zaandam

Postadres: Serenade 31, 1507 VK Zaandam

Tel: +31 (0)75 - 2340024 

Whats app: +31 (0)6 106 42 214 / 06 243 08 553

E-mail El Ramla Hamra

   

Opening hours

Is it possible to first see the product before I decide to buy it?

Yes, visit by appointment is possible. You can send us an email or contact us by phone.

 

I would like to assess the rug at home

You can visit us by appointment of easily order the rug online. No shipping costs will be charged. Je have 14 days to assess the rug. If you don’t like the rug after all, you can return it (within 14 days) or bring it back yourself. Return shipping costs (within the Netherlands) are paid by us.

   

   

Suggestions

Providing proper service is important to us. We are always open to receive feedback in order to improve our services. We can use your input, possible suggestions and wishes in composing our collection. Send us an email.

   

Delivery

How long does it take before we will send your order?:

We try to send your order to you within 2 business days.

 

How long does it take before my order will be delivered?

the Netherlands1-2 business days
Europe2-4 business days
USA & Canada3-7 business days
Australia & New Zealand6-9 business days

 

Do you shio outside the Netherlands?

Yes, we ship worldwide. 

 

What are the shipping costs?

Any order of 50 Euros or more won’t be charged any shipping costs.

Shipping costs depend on the weight. This will be automatically specified when you placed the order. El Ramla hamra uses the actual PostNL shipping costs. In principle, shipping is done with PostNL.

   

Payment methods

You can pay your order in various ways. Currently we offer the following payment methods:

Payment method
IDEAL
Bank transfer* 
PayPal
Afterpay* (Possible soon)
VISA
Mastercard
Bancontact
El Ramla Hamra gift card

 

*NL17 RABO 01604699 53 / BIC code RABONL2U

* Afterpay: Maximal order value € 400,00 

   

Retourneren

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het terug sturen? 

Ja dit kan. 

 

Hoe zend ik het product terug?

  • De retourzending moet te allen tijde schriftelijk aangemeld worden (een reden hoeft niet opgegeven te worden), binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, na afloop van dit termijn kan de koop niet meer ontbonden worden en is definitief.
  • De termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd.
  • Het ongebruikte product in een degelijke verpakking kun je gefrankeerd retour zenden. Binnen 14 dagen na aanmelding van het retour.
  • Je dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, door middel van een bewijs van postbezorging.

 

Het retouradres is:

El Ramla Hamra

Serenade 31

1507 VK Zaandam

 

Ik heb mijn bestelling teruggestuurd. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?:

Als de retourzending aan de voorwaarden voldoet, draagt El Ramla Hamra er zorg voor dat binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag aan je wordt terugbetaald. De portokosten voor retourzending zijn voor je eigen rekening.

Hoe je het aankoopbedrag terugontvangt, is afhankelijk van de oorspronkelijke betaalmethode. Via de oorspronkelijke methode wordt er ook terugbetaald.

   

Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan El Ramla Hamra. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan El Ramla Hamra heeft teruggezonden, is de koop een feit.

   

Our products

Are all your products from Morocco and are they hand made?

All El Ramla Hamra’s products come from Morocco. We don’t use intermediaries and work directly with the craftsmen. We are always looking for special products. We have a lot of product made by our own design. Most products are manufactured traditionally. That means that some products might have little imperfections and inconsistencies. This shows its authenticity. Our products are being produced in small numbers.

 

A lot of your products are vintage. When is a product really vintage?

Nowadays vintage is used for everything and anything. Vintage in the true sense of the word means that the product is at least 25 years old. A vintage look is something completely different than real vintage. When we name our products vintage, they really are. Retro items have been newly made, but based on old designs.

   

Complaints

We try to provide you with the best possible service most beautiful products. However, if you have a complaint regarding one of our products or services we would like to respond to it as quickly and as adequately as possible. Do you have a complaint you could inform us in the following ways:

Send us an email and receive a response within 2 business days

Prefer direct contact? Call us at +31 (0)75 – 2340024

   

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Neem contact met ons op via +31 (0)75 - 2340024 of via het contactformulier